BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 25, 2010

5 kelebihan jika kita minum Nesvita Omega Plus

Hello readers.

OSR nak kongsi 5 sebab kenapa kita patut minum Nestle Nesvita Omega Plus.

Let's go!

  1. Ianya mengandungi sterol dari tumbuhan yang membantu mengurangkan kolesterol. Apa itu sterol? Sterol tumbuhan ialah molekul organik yang terdapat dalam tumbuhan yang telah terbukti secara klinikal boleh menghalang kolestrol dari diserap ke dalam darah.

  2. Ianya tinggi dengan kalsium yang sememangnya kita tahu bagus untuk tulang.

  3. Ianya mengandungi 60% kurang lemak berbanding susu penuh krim. Yang diet tu boleh minum susu ni :)

  4. Susu ini mengandungi Omega 3 dan Omega 6, iaitu sejenis asid lemak yang kita perlukan, tetapi tidak dihasilkan oleh badan dan harus diambil daripada makanan harian. Sumber baik Omega 3 dan 6 ialah minyak jagung dan minyak biji sesawi.

  5. Susu ini boleh membantu mengekalkan tahap karotenoid kepada orang-orang yang mengamalkan diet buah-buahan dan sayur-sayuran. Apa itu karotenoid? Karotenoid itu ialah sejenis pigmen yang selalunya terdapat pada buah-buahan dan sayur-sayuran yang berwarna dari warna kuning hingga merah (seperti lobak, tomato, betik). Karotenoid membantu membekalkan vitamin A, antioksidan, dan juga meningkatkan fungsi sistem imun badan kita. Malah membantu sistem pembiakan kita agar berfungsi dengan lebih baik!
*****

Banyakkan khasiat Nesvita Omega? Susu tepung ini mudah didapati di pasaraya dengan harga RM 23.90 untuk pek 600 g.

Minum 2 gelas sehari tau.

Tengok, OSR pun minum sebelum pergi kelas.....

Tapi minum Nescafe la. Hehehe...

P/S : OSR lactose intolerant.

4 comments:

azma' izatul said...

sy minx izin share yer...awak minum ker??boleh turunkan berat bdn x?

Oh So Random... said...

hai azma. minum jugak. tapi saya mmg kurus so taktau la nak cakap mcm mana effectiveness nya.

Fahmi Fawwaz said...

saya baru beli tapi tak pasti sukatan bancuhan.. berapa banyak nak sukat bagi setiap kali nak bancuh? kat pek ada tulis 3 sudu, sudu kecik ke sudu besar? air berapa banyak?

Oh So Random... said...

hi fahmi. yes, 3 sudu kecik. air sampai penuh mug tu.